Transformarea digitală este deja mai mult decât un buzzword, este o realitate care aduce multe beneficii și la care multe companii s-au adaptat, odată cu evoluția tehnologiei și a societății în general.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Unul dintre instrumentele care susține transformarea digitală a unei companii este semnătura electronică, care permite practic transformarea oricărui document printat într-unul digital. Pentru ca întreg traseul să fie complet, documentele semnate electronic vor fi arhivate tot electronic, conform Legii arhivării nr. 135/2007.

Singura semnătură electronică cu valoare de semnătură olografă din punct de vedere juridic este semnătura electronică calificată, conform Regulamentului eIDAS 910/2014.

Beneficiile utilizării semnăturii electronice calificate și arhivării electronice sunt reale și, deși par intangibile, se traduc în final în bani economisiți, conform unui calcul realizat de experții certSIGN.  Acest calcul se referă la conversia beneficiilor utilizării semnăturii electronice  în costuri reduse pentru companie și are la bază atât experiența proprie a companiei care a mutat în mediul digital procesul de gestionare a documentelor de muncă, cât și experiența altor companii care au ales soluțiile de transformare digitală oferite de certSIGN.

Astfel, luând exemplul unei companii cu 2000 de angajați, cu 2 oameni de HR care se ocupă de tot ce ține de recrutare, angajare și administrarea dosarelor, semnarea documentelor cu semnătură electronică calificată și arhivarea electronică a documentelor a adus o reducere de 45% a cheltuielilor departamentului de Resurse Umane.

Articolul în care este explicat pe larg calculul poate fi consultat AICI.

certSIGN are o soluție completă pentru procesarea exclusiv digitală a documentelor de muncă: semnătură electronică calificată, arhivare electronică și crearea de fluxuri digitale pentru aprobarea și semnarea documentelor.

Soluția are multiple beneficii atât pentru angajator, cât și pentru angajat:

  • Flexibilitate – Se pot oferi pachete personalizate pentru fiecare tip de companie, în funcție de mărimea acestora și în funcție de domeniul de activitate;
  • Rapiditate – Cu ajutorul semnăturii electronice, un contract poate fi semnat de către toți semnatarii în doar câteva minute, spre deosebire de procesul clasic de semnare în care se pierde mult timp cu transferul documentului în original între semnatari.
  • Mobilitate – există acum soluții care permit semnarea documentelor din orice punct de pe glob, de pe orice tip de dispozitiv, singura condiție fiind să aibă acces la internet;
  • Costuri reduse – se elimină practic cheltuielile cu hârtia și consumabilele pentru imprimantă, nu există costuri de expediere, iar cele de arhivare, deoarece este tot electronică, scad cu până la 67% față de arhivarea fizică.
  • Valoare legală – toate documentele semnate cu semnătură electronică calificată au valoare de document original, deoarece este sigurul tip de semnătură echivalent din punct de vedere juridic cu cea olografă;
  • Nu există riscul deteriorării sau pierderii documentelor semnate electronic, așa cum se poate întâmpla cu cele în format fizic.
Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania