Consiliul Județean Timiș a aprobat studiul de fezabilitate, respectiv detalii tehnice și economice, pentru realizarea punctului de trecere a frontierei pe apă dintre România și Serbia, condiție obligatorie pentru ca vaporașele care pleacă din Timișoară să poată trece în țara vecină.

Abonează-te la ȘTIRILE TRANSILVANIEI și pe GOOGLE NEWS

Potrivit hotărârii aprobate de consilierii județeni, punctul de trecere a frontierei ar trebui să fie gata într-un an și va costa aproximativ 9 milioane de lei cu TVA, banii fiind asigurați prin Programul Interreg IPA Romania- Republica Serbia 2014 – 2020.

Clădirea punctului de trecere a frontierei va avea parter, două etaje și un etaj retras. La parter vor fi două camere de control, biroul operativ, centrala termică și tabloul general, camera cu servere și grupuri sanitare pentru femei, bărbați și personal. La etajul I va fi camera de audiere, camera de arest cu grup sanitar, o cameră pentru azilanți pentru femei și copii, dar și pentru bărbați. Tot aici se vor amenaja și grupuri sanitare. La etajul al doilea va fi biroul pentru dispecerat, birou pentru vamă, birou pentru căpitănia de port, birou pentru șeful punctului de trecere a frontierei, cu grup sanitar și oficiu. La etajul al treilea va fi o cameră tehnică pentru panourile fotovoltaice și o cameră de control.

Primul vaporaș a plecat recent din Timișoara și a trecut cu bine prin ecluza reabilitată de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român. Administrația Bazinală de Apă (ABA) Banat a terminat lucrările de reabilitare la barajul stăvilar și la ecluza de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, în cadrul proiectului transfrontalier „Repararea infrastructurii de navigație pe Canalul Bega”, care a beneficiat de finanțare europeană prin IPA Interreg CBC România-Serbia. Pentru a circula pe Bega până în Serbia mai sunt de pus la punct un punct de frontieră naval și semnalizarea pentru circulația cu vaporașe. Proiectul va fi gata după un nou termen, până în 2 mai 2022. Termenul inițial era la finalul acestui an, însă sunt întârzieri în finalizarea aprobării studiului părții sârbe pentru dragarea Canalului Bega.

Prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega” se reabilitează nodurile hidrotehnice de la Sânmihaiu Român, Srpski Itebej, Klek, pentru a asigura circulația pe Bega prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei naval și pietonal.

Susține platforma noastră de jurnalism independent printr-o donație:
PATREON
Sau fă o donație direct în contul nostru bancar: RO16BTRLRONCRT0517131201 - Banca Transilvania