Consiliul Județean Timiș investește în digitalizare pentru a reduce birocrația și a ușura procedurile administrative. În acest sens a fost organizată o licitație pentru găsirea unei firme specializate care să creeze o platformă digitală. Potrivit reprezentaților CJ, aceasta va îmbunătăți interacțiunea cu cetățenii, mediul de afaceri, organizații non-guvernamentale și celelalte instituții publice.
Licitația a fost câștigată de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ce funcționează sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului, iar contractul ce va fi semnat în februarie se ridică la peste 1 milion de lei. Potrivit unui comunicat emis de autorități, Institutul se va ocupa de întregul proces, de la analiza cerințelor, proiectare, codare, integrare, testare, instalare, configurare, până la punerea în funcțiune și instruirea personalului, precum și furnizarea serviciilor de mentenanță în perioada de garanție.
Principalele module ale platformei sunt cele de management al documentelor și registratură digitală, management al fluxurilor, arhivă digitală, administrare și business intelligence. Nu în ultimul rând, prin modulul de interfațare funcțională vor fi puse la dispoziția firmelor și organizațiilor anumite date publice, astfel încât să-și poată implementa propriile aplicații.