13.7 C
Cluj-Napoca
AcasăAUTOSTRĂZILE LA CONTROLPORR realizează un alt proiect de anvergură în România | Contract de...

PORR realizează un alt proiect de anvergură în România | Contract de 311 milioane de euro

Publicat în

spot_img
spot_img

PORR România a adăugat un nou contract prestigios în portofoliul său: proiectarea și construcția autostrăzii Sibiu-Pitești, lot 4 (Tigveni – Curtea de Argeș). Acesta presupune construcția unei secțiuni cu o lungime de 9.86 km și a unui tunel de 1.35 km. Perioada de finalizare a lucrărilor este de 60 de luni.

„Autostrada Sibiu-Pitești reprezintă o secțiune importantă a Coridorului  Pan – European nr. IV. Suntem mândri că am preluat un alt segment cheie al acestei axe de transport”, a spus Karl-Heinz Strauss,  CEO PORR. Compania PORR este deja responsabilă pentru proiectarea și construcția lotului 1, o porțiune de autostradă cu o lungime de 13,7 km, între Sibiu-Boița. Aproximativ 60% din acest proiect a fost deja finalizat.

„Vedem lotul 4 ca pe o secțiune deosebit de interesantă”, spune Strauss. Expertiza grupului PORR în construcția tunelurilor și a drumurilor va fi valorificată și în realizarea acestui proiect.

Primul tunel rutier dublu 

Tronsonul de autostradă, cu o lungime de de 9,86 km, presupune realizarea  mai multor structuri civile dificile, inclusiv a 12 poduri și pasaje subterane și a unor viaducte cu o lungime medie de 230 m, cel mai lung dintre acestea având 630 metri.

În plus, planul include și construcția a două pasaje peste autostradă și a unei intersecții în Tigveni. În calitate de antreprenor principal, PORR va construi primul tunel rutier dublu din țară, folosind o metodă de construcție subterană. Tunelul va fi format din două galerii care vor fi legate între ele prin trei pasaje. Structura de 1,35 km va trece prin Muntele Momaia din județul Argeș și reprezintă o completare esențială a infrastructurii rutiere existente. 

Autostrada Sibiu-Pitești are în total o lungime de 123 km și este împărțită în 5 loturi. Semnificația acesteia pentru infrastructura rutieră a României constă în faptul că este cea mai scurtă legătură dintre vestul și sud-estul țării. Totodată, este prima autostradă din România care traversează Munții Carpați.

„PORR joacă un rol esențial în conectarea zonei central-vestice a României cu rețeaua rutieră europeană”, a mai spus Strauss.

Adrian Meitner

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

CNAIR: Trei oferte pentru proiectarea şi execuţia Nodului Rutier Românaşi

Prin realizarea Nodului Rutier Românaşi va fi îmbunătăţit nivelul de confort al utilizatorilor întrucât se va asigura descărcarea traficului de pe autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3B Mihăieşti - Suplacu de Barcău, subsecţiunea 3B2 Zimbor - Poarta Sălajului, până la finalizarea subsecţiunii 3B3 Poarta Sălajului - Zalău.