PORR România a adăugat un nou contract prestigios în portofoliul său: proiectarea și construcția autostrăzii Sibiu-Pitești, lot 4 (Tigveni – Curtea de Argeș). Acesta presupune construcția unei secțiuni cu o lungime de 9.86 km și a unui tunel de 1.35 km. Perioada de finalizare a lucrărilor este de 60 de luni.
„Autostrada Sibiu-Pitești reprezintă o secțiune importantă a Coridorului Pan – European nr. IV. Suntem mândri că am preluat un alt segment cheie al acestei axe de transport”, a spus Karl-Heinz Strauss, CEO PORR. Compania PORR este deja responsabilă pentru proiectarea și construcția lotului 1, o porțiune de autostradă cu o lungime de 13,7 km, între Sibiu-Boița. Aproximativ 60% din acest proiect a fost deja finalizat.
„Vedem lotul 4 ca pe o secțiune deosebit de interesantă”, spune Strauss. Expertiza grupului PORR în construcția tunelurilor și a drumurilor va fi valorificată și în realizarea acestui proiect.

Primul tunel rutier dublu
Tronsonul de autostradă, cu o lungime de de 9,86 km, presupune realizarea mai multor structuri civile dificile, inclusiv a 12 poduri și pasaje subterane și a unor viaducte cu o lungime medie de 230 m, cel mai lung dintre acestea având 630 metri.
În plus, planul include și construcția a două pasaje peste autostradă și a unei intersecții în Tigveni. În calitate de antreprenor principal, PORR va construi primul tunel rutier dublu din țară, folosind o metodă de construcție subterană. Tunelul va fi format din două galerii care vor fi legate între ele prin trei pasaje. Structura de 1,35 km va trece prin Muntele Momaia din județul Argeș și reprezintă o completare esențială a infrastructurii rutiere existente.
Autostrada Sibiu-Pitești are în total o lungime de 123 km și este împărțită în 5 loturi. Semnificația acesteia pentru infrastructura rutieră a României constă în faptul că este cea mai scurtă legătură dintre vestul și sud-estul țării. Totodată, este prima autostradă din România care traversează Munții Carpați.
„PORR joacă un rol esențial în conectarea zonei central-vestice a României cu rețeaua rutieră europeană”, a mai spus Strauss.