5.7 C
Cluj-Napoca
AcasăSOCIALCFR pregătește ”trenuri cu mers cadențat” în jurul Sibiului. Plus legături cu...

CFR pregătește ”trenuri cu mers cadențat” în jurul Sibiului. Plus legături cu Alba Iulia și Deva

Publicat în

spot_img
spot_img

Autoritatea pentru Reforma Feroviară anunță proiectul de introducere a trenurilor cu mers cadențat în jurul a 21 de orașe importante din țară, printre care și Sibiul. Municipiu pentru care este propusă și asigurarea legăturii feroviare cu Deva și Alba Iulia, potrivit turnulsfatului.ro.

Proiectul este, deocamdată, într-o fază preliminară: reprezentanții Autorității pentru Reforma Feroviară (ARF) au lansat o procedură de consultare a pieței pentru a vedea care este bugetul necesar întocmirii studiilor de fezabilitate, analizelor și serviciilor de consultanță necesare introducerii trenurilor cu mers cadențat în jurul a 21 de aglomerări urbane românești. Finanțarea pentru implementarea acestui proiect va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

Conceptul ”trenurilor cu mers cadențat” a fost dezvoltat de mai bine de 50 de ani în Europa de Vest. ”Mersul de tren cadenţat se referă la un sistem în care trenurile circulă la intervale identice (perioade egale), uşor de ţinut minte”, este definiția dată de Iosif Szenteş și Viorel Lucaci, ingineri CFR, într-o lucrare publicată în 2011 despre cum un astfel de sistem ar îmbunătăți mobilitatea în România. Practic, într-un astfel de sistem trenul are ore de plecare și de sosire la aceleași minute ale fiecărei ore, din două în două ore sau din jumătate în jumătate de oră (spre exemplu, spre Mediaș un tren va pleca din Sibiu în fiecare oră, la și un sfert). Capacitățile de transport sunt mai mici (între 100 și 350 de locuri), dar frecvențele propuse sunt ridicate.

Pentru a pregăti introducerea trenurilor cu mers cadențat este nevoie de consultarea pieței. În Sibiu, la fel ca și în celelalte 20 de orașe, urmează să fie întocmite chestionare de trafic feroviar, rutier și aerian și să fie întocmit un model local de transport care să redea, printre altele, cererea de mobilitate și estimările de cost pentru un sistem de transport cu frecvență ridicată. Studiile care urmează a fi realizate și pentru care acum se cere estimarea de cost vor include și analiza infrastructurii existente, dar și cercetarea scopurilor de deplasare la nivel local.

”Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin zece ani”, se arată în documentația elaborată în această fază de AFR.

Citește și Pe Sibiu-Brașov și Sibiu-Rm. Vâlcea ar putea circula trenuri cu hidrogen. Autoritatea pentru Reformă Feroviară, anunț de consultare a pieței

Plus 12 legături
În afara studiilor necesare trenurilor cu mers cadențat, reprezentanții AFR anunță și procedurile de asigurare a unor noi legături feroviare între reședințele de județ apropiate. Pentru Sibiu sunt propuse legături către Alba Iulia și Deva. În prezent, Sibiul este legat doar de Alba Iulia cu trenuri directe (câte trei pe zi, cu plecare la 07:28, 15:49 și 20:00 și o durată a călătoriei între o două ore și 25 de minute și două ore și 50 de minute). Către Deva există tot trei legături, dar niciuna directă (cu schimb în Vințu de Jos ori Copșa Mică), durata călătoriei până în orașul aflat la 128 de km (pe cale rutieră) fiind cuprinsă între cinci și opt ore.

După consultarea pieței, reprezentanții AFR anunță că vor lansa licitația pentru atribuirea contractelor de întocmire a studiilor necesare. ”Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni”, mai arată reprezentanții despre durata estimată pentru realizarea acestor studii.

Lista orașelor propuse pentru trenuri cu mers cadențat

  1. București
  2. Cluj Napoca
  3. Timișoara
  4. Iași
  5. Constanta
  6. Craiova
  7. Brașov
  8. Galați
  9. Ploiești
  10. Oradea
  11. Brăila
  12. Arad
  13. Pitești
  14. Sibiu
  15. Bacău
  16. Târgu Mureș
  17. Baia Mare
  18. Buzău
  19. Botoșani
  20. Satu Mare
  21. Râmnicu Vâlcea

Noile legături feroviare propuse:

  1. Călărași – Slobozia;
  2. Ploiești – București – Giurgiu;
  3. Timișoara – Arad;
  4. Deva – Alba Iulia – Sibiu
  5. Satu Mare – Baia Mare;
  6. Botoșani – Suceava;
  7. Cluj Napoca – Târgu Mureș;
  8. Brăila – Galați
  9. Iași – Vaslui;

10.Craiova – Slatina;

11.Bacău – Piatra Neamț;

12.Brașov – Sf. Gheorghe.

Sursa informațiilor: documentația elaborată de AFR

Andrei Buda

Articole recente

PREMIERĂ ÎN BAIA MARE: Primul film românesc despre viața lui George Enescu, proiectat în AULA CUNBM

„ENESCU, jupuit de viu” este capodopera propusă de Toma Enache, unul dintre cei mai activi...

Definiția dragostei pure din Maramureș: „Inima lui îmi grăiește”- Ioana Vlad

Ioana Vlad, o tânără artistă din inima folclorului maramureșean, din Săliștea de Sus, a...

24 iunie – Ziua Universală a Iei

Un promotor consecvent al costumului popular a fost Casa Regală a României.

Poliţiştii atrag atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”

Oamenii primesc prin curier cotele nesolicitate, pentru care li se cer câteva sute de lei, obiectele din pachet valorând mult mai puţin

Mai multe articole de același fel

Restricții de circulație pentru maşinile mai mari de 7,5 tone din cauza caniculei

Potrivit CNAIR, aceste restricţii sunt instituite ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de către Administraţia Naţională de Meteorologie, Cod Portocaliu şi Cod Roşu – val de căldură persistent, caniculă şi disconfort termic accentuat.