13.7 C
Cluj-Napoca
AcasăNOUA ALFABETIZAREAnaliză McKinsey: Metaversul poate ajunge la o valoare de 5 trilioane de...

Analiză McKinsey: Metaversul poate ajunge la o valoare de 5 trilioane de dolari până în 2030

Publicat în

spot_img
spot_img

Până în 2030, valoarea metaversului ar putea ajunge la 5 trilioane de dolari, potrivit celui mai recent studiu intitulat „Crearea valorii în metaversul” elaborat de Mckinsey and Company, citat de Financial Express. Raportul notează că impactul potențial al metaversului variază în funcție de industrie, deși are implicații pentru toți. De exemplu, se estimează că impactul pieței asupra comerțului electronic va fi în intervalul 2-2,6 trilioane USD până în 2030. În mod similar, se estimează că impactul asupra pieței de e-learning academic va fi de 180-270 de miliarde de dolari, 144-206 de miliarde de dolari pe piața de publicitate și un impact de 108-125 de miliarde de dolari pe piața jocurilor de noroc.

Metaversul este starea finală preconizată care încorporează toate lumile digitale alături de lumea fizică, cu interoperabilitate între toate. Acesta va include interoperabilitate între platforme și dispozitive, concurență între mii de oameni care interacționează simultan și cazuri de utilizare care acoperă activitatea umană cu mult dincolo de jocuri.

Platformele Metaverse includ Decentraland, Fortnite, Minecraft, Roblox și The Sandbox, a spus McKinsey and Company. Acest lucru pare să valideze anunțul lui Mark Zuckerberg, CEO, Meta (fostul Facebook), din noiembrie anul trecut, când a schimbat numele companiei-mamă în Meta. „Metaversul va fi succesorul internetului mobil. Ne vom putea simți prezenți ca și cum am fi chiar acolo cu oameni, indiferent cât de departe suntem de fapt”, a spus el.

În plus, aproape 60% dintre consumatorii care folosesc versiunea timpurie de astăzi a metaversului deja realizează tranziția activităților de zi cu zi către digital, conectivitatea dintre oameni fiind cel mai mare catalizator urmat de potențialul de a explora lumea digitală.

Aproximativ 95% dintre liderii de afaceri se așteaptă ca metaversul să aibă un impact pozitiv asupra industriei lor în decurs de cinci până la zece ani, iar 61% se așteaptă ca acesta să schimbe moderat modul în care funcționează industria lor. Industriile cel mai probabil să fie afectate de metavers includ consumatorii și comerțul cu amănuntul, mass-media și telecomunicațiile și asistența medicală, iar acele industrii se numără, de asemenea, printre cele care au deja inițiative metaverse.

Originea Metaversului

Totul a început în 1992, când „Metaverse” a fost conceptualizat în romanul lui Nea Stephenson „Snow Crash”.

De asemenea, filmul „Ready Player One” al lui Steven Spielberg lansat în 2018, bazat pe un roman lansat în 2011, a prefigurat Metaverse-ul.

„Gândesc la metavers ca o continuare a direcției în care se îndrepta tehnologia înainte de COVID-19. Când mă gândesc la o viziune reală a metaversului, este într-adevăr o unire a celor în care devin mult mai profund fuzionate; unde există o extensie digitală a tot ceea ce este real.”

John Hanke, CEO, Niantic

Metaverse și Web 3.0

Conform raportului, metaversul seamănă foarte mult cu Web3, dar, deși contribuie la metavers, susținând descentralizarea și interoperabilitatea, nu este metaversul, care este ancorat pe experiențe imersive care pot fi atât centralizate, cât și descentralizate.

De exemplu, există trei miliarde de jucători în lume, care acoperă geografii, generații și genuri. Roblox, platforma de jocuri a avut aproape 55 de milioane de utilizatori medii zilnici (DAU) în februarie 2022 și a generat venituri de 1,9 miliarde de dolari în 2021. Minecraft are aproximativ 140 de milioane de utilizatori activi lunar, iar Fortnite aproximativ 80 de milioane. Roblox, lansat în 2006, are ca agenți de publicitate și parteneri Nike și Gucci. Zepeto de la Naver Z, platforma metaverse din Asia are peste 300 de milioane de abonați la nivel mondial, iar în aprilie a colaborat cu Samsung pentru campania sa de vânătoare de comori Galaxy S22.

Articole recente

Înotătorul român David Popovici, s-a calificat în finala de la 100 metri liber la Campionatului European de înot de la Roma, stabilind un nou...

Înotătorul român David Popovici, s-a calificat vineri seară, în finala de la 100 metri liber la Campionatul European de înot de la Roma.

Ministrul Energiei anunță că începe construcția conductei de transport gaze naturale Prunişor – Orşova – Băile Herculane – Jupa

Investiția a fost declarată de importanţă naţională în domeniul gazelor naturale.

„Khetane – Comunități împreună”, primul festival al comunităților marginalizate organizat la Cluj-Napoca

Organizatorii festivalului au invitat la Pata Rât întregul Consiliu Local Cluj-Napoca, în frunte cu edilul Emil Boc.

Judecătoarea Gabriela Baltag, membru CSM, șterge pe jos cu modificările la legile justiției: Nu mi-a fost dat să citesc niciodată legi mai retrograde

Declaraţia a fost făcută în cadrul Plenului CSM, care a luat în discuţie şi urmează să dea un aviz consultativ pe proiectele de modificare a legilor Justiţiei.

Mai multe articole de același fel

Ultimele zile de înscrieri la Campionatul Naţional de Securitate Cibernetică 2022

certSIGN, furnizor român de soluții și servicii de securitate cibernetică, se va implica şi în acest an în etapele de selecție și pregătire a tinerilor care urmează să facă parte din lotul României

1 iulie – data de la care declarația de mediu se poate depune exclusiv online

De la 1 iulie 2022, declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru Mediu se depun exclusiv online, semnarea acestora realizându-se cu un certificat calificat de semnătură electronică

Europa ar putea rămâne în curând fără acces la Facebook și Instagram

Europenii riscă să își piardă accesul la serviciile de rețele sociale Facebook și Instagram în această vară după ce autoritatea de reglementare a datelor cu caracter personal din Irlanda a anunțat că va bloca transferul de date din Europa în SUA