8.7 C
Cluj-Napoca
AcasăSOCIALReacția LIDL după ce ANPC i-a amendat cu peste 3,5 milioane de...

Reacția LIDL după ce ANPC i-a amendat cu peste 3,5 milioane de lei, iar 24 de magazine au fost închise

Publicat în

spot_img
spot_img

ANPC a transmis, miercuri, că în luna august comisarii instituţiei au verificat magazinele Lidl din toată ţara, 265 de magazine fiind amendate cu peste 3,5 milioane de lei, din cauza mizeriei, insectelor şi a produselor expirate. 24 de magazine LIDL au fost închise de inspectorii de la Protecția Consumatorului.

”Nu ştiu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam şi în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovaţi, curăţaţi, aduceţi produse de calitate, nu mai căutaţi variante să ne determinaţi să <<o luăm mai uşor>>! Dacă la voi acasă este ordine şi curăţenie, consideraţi şi această ţară şi pe cetăţenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim trataţi onorabil! Ce părere aveţi?”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. 

Printre abaterile constatate de comisarii ANPC se află: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită; comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafaţă, insecte;  comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă); neconcordanţe între valoarea preţului înscrisă pe etichetă şi cea afişată pe produs, precum şi între preţul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat;  comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite, comercializarea unor ouă neigienizate.

Echipele de control au mai descoperit  comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind menţiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuşi de unică folosinţă la servire, utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificaţie-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse;  existenţa unor insecte vii în spaţiul de preparare şi coacere;  folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficienţe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română). 

De asemenea, alte nereguli au fost utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide şi rugină şi a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheaţă, praf, impurităţi, resturi alimentare şi păr; comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate;  comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate; nerespectarea regimului promoţiilor (neafişarea perioadei de desfăşurare a promoţiei, neafişarea preţului nou şi a preţului vechi de comercializare a produsului aflat în promoţie, calcul eronat al procentului de reducere);  folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavument deteriorat; existenţa pavimentului neigienizat şi a unor rafturi murdare, în zona de comercializare;  utilizarea unor cântare care înregistrau erori.

Comisarii ANPC au controlat 265 de magazine Lidl şi au dat 347 de amenzi, în valoare totală de 3,5 milioane de lei. Totodată, au fost oprite definitiv de la comercializare produse alimentare în valoare de 75.000 de lei. 

Echipele de control au oprit temporar 24 de unităţi, până la remedierea deficienţelor, au decis închiderea pe o perioadă de până la şase luni pentru patru magazine şi pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru o unitate.

LIDL a transmis un punct de vederespunând că au făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situaţii.

”Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobişnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acţiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din reţea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situaţii având în vedere că, în relaţia cu autorităţile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere şi pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătăţim constant pentru a ne păstra locul în inima clienţilor noştri”, au transmis reprezentanţii Lidl România.

Potrivit sursei citate, încă de la intrarea pe piaţă, obiectivul cel mai important al companiei a fost acela de a oferi clienţilor “cea mai bună experienţă de cumpărături”.

“Echipa Lidl România mulţumeşte milioanelor de clienţi care ne trec pragul datorită calităţii produselor noastre, dar şi pentru că ştiu că sănătatea şi siguranţa lor sunt prioritare pentru noi. Îi aşteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc şi le apreciază şi garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preţ”, au mai arătat aceştia.

Articole recente

Începând din noiembrie, Ryanair va opera zboruri spre Dublin de pe Aeroportul Internaţional Cluj

Zborurile spre Dublin vor fi operate îcu două frecvenţe pe săptămână, în zilele de marţi şi sâmbătă

Se lansează programul gratuit de formare continuă „Învăț și Zâmbesc” pentru educatori, învăţători şi profesori

Programul „Învăț și Zâmbesc” conține un parcurs de învățare structurat în 3 etape: podcast, interviuri video și capsule video de învățare. Temele abordate sunt variate, de la abilități interpersonale până la aplicații și resurse didactice, fiind create pentru fiecare ciclu de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

Președintele CJ Maramureș susține că are soluții, după ce operatorul Drusal SA a sistat colectarea deșeurilor

Ionel Bogdan a precizat că Societatea Drusal SA are termen ca până mâine dimineață, cel târziu, să operaționalizeze serviciul de gestionare a deșeurilor, pentru care s-a angajat conform contractului pe care îl are cu administrația județului Maramureș. În caz contrar, se va proceda la rezilierea contractului semnat între Județul Maramureș și Drusal SA.

Mai multe articole de același fel

Președintele CJ Maramureș susține că are soluții, după ce operatorul Drusal SA a sistat colectarea deșeurilor

Ionel Bogdan a precizat că Societatea Drusal SA are termen ca până mâine dimineață, cel târziu, să operaționalizeze serviciul de gestionare a deșeurilor, pentru care s-a angajat conform contractului pe care îl are cu administrația județului Maramureș. În caz contrar, se va proceda la rezilierea contractului semnat între Județul Maramureș și Drusal SA.

Un hub de cercetare și educație interdisciplinară a fost înființat la Universitatea de Medicină din Târgu Mureş

Institutul de Neuroștiințe - British-Romanian Academic Institute of Neuroscience (BRAIN) va permite organizarea de cursuri sub forma unor şcoli de vară postuniversitare, MSc, pentru studenţi internaţionali