fbpx
8.7 C
Cluj-Napoca
AcasăEVENIMENTLaboratoare inteligente prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru trei...

Laboratoare inteligente prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru trei licee din Sebeș

Publicat în

spot_img
spot_img

Proiectele depuse de Liceul Tehnologic Sebeș, Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș și de Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” Sebeș au primit punctaje care le conferă dreptul la finanțare nerambursabilă prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru realizarea unor laboratoare inteligente nemite să contribuie la calitatea actului educațional. Finanțarea nerambursabilă asigurată este în valoare de 60.000 de euro pentru un laborator.

Termenul „SmartLab” desemnează un laborator inteligent, dotat cu echipamente digitale moderne care vor fi puse la dispoziția elevilor. Acesta presupune un concept integrat de învățare personalizată, prin folosirea sistemului STIAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică), oferă o învățare prin experiență, astfel încât elevii, sub îndrumarea profesorilor din toate ariile curriculare, să devină utilizatori independenți care pot dobândi competențe digitale avansate pentru a beneficia de oportunitățile oferite de noile tehnologii și meseriile viitorului.

Finanțarea permite achiziționarea de conținut educațional care va acoperi domenii din programa școlară, de materiale didactice pe dispozitive, dar și conectarea acestora din laboratorul inteligent la rețeaua de comunicații a liceelor. Laboratorul inteligent este un concept integrat de învățare personalizată, prin care elevii pot explora prin tehnologie aplicată, învățarea bazată pe proiecte, pentru o varietate de discipline. Acesta cuprinde de la mobilier și tehnologie, hardware/software și kituri de construcție, până la curriculum și evaluare, toate componentele laboratorului funcționând împreună pentru a sprijini învățarea practică.

În plus, laboratorul inteligent permite abordarea tuturor stilurilor de învățare, permițând fiecărui elev să lucreze la propriul nivel și ritm.

Elevii dobândesc abilități precum colaborarea, delegarea și managementul timpului și al proiectelor. Dezvoltarea unor abilități precum adaptabilitatea, auto-direcționarea și comunicarea pregătec elevii pentru viața profesională și socială de după absolvirea liceului.

„Credem în viitorul copiilor și tinerilor noștri și sprijinim constant toate instituțiile de învățământ din Sebeș. Ne-am preocupat de fiecare centru educațional din Sebeș, am scris proiecte pentru a obține finanțări nerambursabile și avem deja în derulare lucrări de modernizare și de optimizare a spațiilor și a condițiilor oferite elevilor.

Să menționăm lucrările pentru grădinița și sala de sport de la Petrești, la Răhău avem o școală frumoasă și modernă, ne pregătim să intervenim și la Școala Gimnazială „M. Kogălniceanu”, Colegiul Național „Lucian Blaga” are un important corp de clădire modernizat și proiecte noi, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” este în plin șantier de reabilitare, iar noul Liceu Tehnologic, care de la o zi la alta înregistrează progrese, ne îndreptățește să credem că va deveni un nou simbol cu care Sebeșul se va mândri.

Ce poate fi mai important decât educația, sprijinul oferit tinerilor care visează un viitor mai bun?. Aceasta este cartea de vizită a noastră, a celor care credem azi în dezvoltarea Sebeșului. Niciun efort nu este prea mare pentru a scrie și a susține financiar aceste proiecte dedicate școlilor.” , a transmis Dorin Nistor, primarul Municipiului Sebeș.

Sorin Giurca

Articole recente

Statul român ar putea plăti despăgubiri de până la 6,7 miliarde de dolari în procesul pentru aurul de la Roșia Montană

Executivul a menţionat că eventualele căi de atac la care ar putea face apel autorităţile române în acest caz se regăsesc în "Convenţia pentru reglementarea diferendelor relative la investiţii între state şi persoane ale altor state, încheiată la Washington la 18 martie 1965, ratificată prin Decretul Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România nr.62/1975".

STUDIU | Elevii români au încredere mai mare în instituţiile europene decât în cele naţionale

Rezultatele raportului european ICCS (International Civic and Citizenship Education Study) ne oferă date extrem de interesante, din perspectiva proiecţiei pentru viitor a ceea ce înseamnă cetăţenia europeană şi aderenţa la valorile de bază ale acesteia.

Psihologia, cel mai nou program de studii de licenţă la UMFST G.E. Palade Târgu Mureş

Admiterea la Psihologie se va realiza pe bază de concurs de dosare, iar criteriile de selecţie sunt stabilite pe baza mediei ponderate dintre media generală a anilor de studii pentru clasele IX-XI (60%) şi media aritmetică la disciplina relevantă (limba şi literatura română) pentru clasele IX-XI (40%).

Al doilea focar de rabie, confirmat la o vulpe în județul Satu Mare

Al doilea focar de rabie a fost confirmat la o vulpe în localitatea Micula Nouă

Mai multe articole de același fel

Statul român ar putea plăti despăgubiri de până la 6,7 miliarde de dolari în procesul pentru aurul de la Roșia Montană

Executivul a menţionat că eventualele căi de atac la care ar putea face apel autorităţile române în acest caz se regăsesc în "Convenţia pentru reglementarea diferendelor relative la investiţii între state şi persoane ale altor state, încheiată la Washington la 18 martie 1965, ratificată prin Decretul Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România nr.62/1975".