fbpx
spot_img
22.7 C
Cluj-Napoca
AcasăȘTIRI ARADMinune de Crăciun la Arad | După 12 de ani de la...

Minune de Crăciun la Arad | După 12 de ani de la începerea lucrărilor, a fost deschisă circulaţia pe pasajul de pe centura de ocolire Arad, peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti

Publicat în

spot_img
spot_img

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara anunţă că, joi, s-a deschis circulaţia pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti. Lucrările au început în 2011 şi nu sunt finalizate în totalitate, însă nu vpr afecta traficul. Investiţia depăşeşte 37 de milioane de lei.

”Începând de astăzi, 21.12.2023, a fost deschisă circulaţia pe pasajul denivelat de pe centura de ocolire Arad (DN 7, km 540+248) peste linia de cale ferată Arad – Bucureşti. Lucrările pentru finalizarea pasajului vor continua în prima parte a anului viitor fără a afecta traficul. Contractul pentru restul de execuţie la acest obiectiv a fost demarat în luna iulie 2022, antreprenorul lucrării fiind SPIC SRL”, a transmis, joi, DRDP Timişoara.

Sursa citată a precizat că pasajul are o lungime de 722 de metri, cu tot cu rampele de acces, şi o lăţime a părţii carosabile de 7 metri.

”Au fost executate lucrări de curăţare şi protejare a grinzilor existente pe şantier din contractul anterior, au fost montate grinzi noi, s-a lucrat la infrastructura pasajului şi s-a executat suprastructura, s-au relocat reţele electrice de medie şi înaltă tensiune şi reţele de apă, s-a aşternut asfalt pe rampe şi pe pasaj, s-a amenajat trotuarul, s-a montat parapet şi rosturile de dilataţie, s-a montat semnalizarea rutieră verticală şi s-au aplicat marcajele rutiere”, a mai transmis sursa citată.

Potrivit acesteia, valoarea contractului este de 37.064.924,03 lei, inclusiv TVA.

Potrivit www.aradon.ro, lucrările au început în 2011, primul contractor fiind Confort SA Timişoara. Un an mai târziu, Guvernul a tăiat finanţarea pasajului de pe DN7, iar în 2014 contractul a fost reziliat, la un stadiu de realizare de doar 20%.

Patru ani mai târziu a fost semnat un nou contract, cu firma austriacă Implenia, durata de execuţie fiind de 12 luni, iar valoarea de 25 de milioane de lei. În 2019, lucrările ajunseseră la 39%, însă Ministerul Transporturilor nu a expropriat terenurile necesare realocării liniilor de înaltă tensiune din zona podului.

Ultimul contract a fost semnat cu SPIC SRL, care a tot depăşit termenele anunţate de DRDP Timişoara pentru finalizarea lucrărilor.

Ioana Pop

Articole recente

Se deschide circulația pe Centura Sântandrei

Centura Sântandrei se finalizează cu 3 luni înainte de termen și este prima din cele cinci centuri din zona metropolitană a Municipiului Oradea dată în folosință.

Un ucrainean aflat pe munte de 3 zile, rămas fără apă şi hrană, recuperat de salvamontişti şi poliţiştii de frontieră maramureșeni

În timpul acţiunii de salvare au mai fost găsiţi pe munte alţi doi cetăţeni ucraineni. Aceştia se aflau în deplasare şi au fost preluaţi de poliţiştii de frontieră din Poienile de sub Munte.

Pünkösdi visszacsatlakozás

Az egyház sok problémája abból származik, hogy visszakívánkozik az ószövetségbe. Jobban szeretné, ha megint lennének valakik, akik helyette elvégzik a vallásos tennivalókat. Legyenek különleges emberek, akik megmondják, mit kell tenni, hírt adnak a jövendôrôl és helyettünk cselekszenek!

Pelerinaj la Șumuleu Ciuc | László Felföldi, episcopul Diecezei de Pécs: Trebuie să ne întoarcem şi să căutăm punctul cel mai profund al credinţei...

În omilia sa, oratorul pelerinajului din acest an a dedicat o secţiune specială tinerilor, avertizându-i împotriva pericolelor lumii digitale şi subliniind că şi ei, „tinerii care construiesc şi continuă viitorul”, au nevoie de bucuria credinţei.

Mai multe articole de același fel