fbpx
4.7 C
Cluj-Napoca
AcasăAUTOSTRĂZILE LA CONTROLA început organizarea de şantier pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, care...

A început organizarea de şantier pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, care va lega Ardealul de sudul ţării

Publicat în

spot_img
spot_img

Asocierea de firme Webuild SPA – Tancrad SRL, care realizează lotul al treilea al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cea mai complexă secţiune de autostradă din România, care va avea un tunel lung de 1,7km, dar şi viaducte de 40 de metri înălţime, a început organizarea de şantier, în aşteptarea autorizaţiei de construire. Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028.

”Lotul are 37 km lungime, peste 12 km  de poduri, pasaje şi viaducte, peste 25km lucrări de consolidare, E o autostradă care trece munţii şi face legătura dintre Ţara Românească şi Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, 350km de piloţi foraţi. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu şi unul în localitatea Şuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim şi un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN7”, a declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild într-un material publicat pe pagina CNAIR.

Potrivit sursei citate, acum se lucrează la proiectul tehnic, dar s-a început şi organizarea de şantier.

”În momentul de faţă suntem în etapa de proiectare, lucrăm la  elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire şi a proiectului tehnic de execuţie. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum şi studiile geotehnice au fost finalizate. Ca şi lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de şantier din  comuna Cepari şi cu defrişarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 şi încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.

Secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti va avea şi cel mai lung tunel de autostradă din România

”Tunelul este de o lungime de 1,7km, cel mai lung tunel de autostradă din România, până în momentul de faţă. Am identifcat în perioada cercetării arheologice preventive, un sit arheologic pe care deja l-am descărcat, deci nimic nu ne mai opreşte de a demara lucrări de organizare de şantier, odată ce autorizaţia de construire va fi obţinută. Ieşirile din tunel  sunt la o distanţă de 25metri ax între ele.  Lotul 3 este complex din punct de vedere ingineresc şi cea mai  mare lucrare din România ca şi valoare, precum şi ca lungime – 37,40 km şi 1,2 miliarde de euro. Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, dar şi structurile, având în vedere că vom avea viaducte cu înălţime de până la 40 de metri”, a precizat Adrian Bodoc.

Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL realizează lucrarea în lungime de 37,40 km. Aceasta va avea peste 12 km. de poduri, pasaje şi viaducte, peste 25 km. de lucrări de consolidare, 2 noduri rutiere şi un ecoduct.

Durata contractului este de 57 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 45 de luni pentru execuţie.

Valoarea contractului este 5,323 miliarde lei la care se adaugă TVA, iar sursa de finanţare este Programul Transport. Termenul de finalizare al lucrării este stabilit în anul 2028.

Ioana Pop

Articole recente

Federația Coaliția pentru Educație: Rezultatele slabe ale simulării Evaluării Naționale, cât și în testările PISA, reflectă nevoia imperativă de a revizui și îmbunătăți procesul...

În urma analizei rezultatelor simulării Evaluării Naționale și a feedback-ului din comunitatea educațională, Federația Coaliția pentru Educație subliniază urgența reformei sistemului de evaluare din România.

Antal Árpád: Ţinutul Secuiesc a avut şi va avea autonomie

Antal Árpád consideră că premierul Marcel Ciolacu a comis "o greşeală" declarând, cu prilejul vizitei făcute la finele săptămânii trecute în judeţele Mureş, Harghita şi Covasna, că "Ţinutul Secuiesc nu există" şi că "nu va avea niciodată autonomie".

Râul Crasna, poluat cu dejecţii de la o fermă de bovine

Angajaţii de la Sistemele de Gospodărire a Apelor Sălaj şi Satu Mare au început verificări după ce s-a sesizat că, în zona localităţii Giorocuţa, apa râului Crasna prezenta modificări vizuale şi olfactive

Inspectorii antifraudă vor avea dreptul să poarte arme

Inspectorii antifraudă se confruntă cu situaţii în care cei care deţin ilegal mărfuri nu reacţionează calm în momentul în care sunt anunţaţi că unele mărfuri vor fi ridicate, iar înarmarea inspectorilor este pentru siguranţa activităţii pe care o desfăşoară.

Mai multe articole de același fel

CNAIR scoate la licitaţie construcţia Drumului Expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare şi frontiera româno-ungară

Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit “Someş Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km ( cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv două noduri rutiere, două parcări (cate una pe fiecare parte) şi un Centru de Întreţinere şi Control.

Ilie Bolojan: În primăvară ar putea începe lucrările la Drumul expres Oradea–Arad

Proiectul drumului expres Arad - Oradea este un rezultat al parteneriatului dintre Primăriile Arad și Oradea, Consiliile Județene Arad și Bihor și Compania Națională de Autostrăzi - CNAIR, fiind prima șosea de mare viteză în care guvernul nu joacă un rol principal