Lăstunul produs la Timișoara era un autoturism românesc de mici dimensiuni, care s-a fabricat între anii 1988 și 1991 și a cărui denumire provine de la numele păsării lăstun (delichon urbicum). Producția se făcea la fabrica Tehnometal, înființată în 1879 de maistrul Mihály Bozsák, devenită ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara.
Conceptul inițial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de patru persoane (2 adulți și 2 copii), un consum mic de până la 3 litri /100 km și o viteză maximă de 70 km/h. Rezultatul însă, nu a fost cel dorit. Consumul s-a ridicat la 8 litri la sută, caroseria prezenta multiple defecte de montaj, iar prețul depășea 50 de mii de lei (bugetul initial era 25 de mii de lei).
”Dacia 500 este singurul autoturism interzis circulației de către Protecția Consumatorului, astăzi fiind cumpărat doar de colecționari. Până în 1991, când a fost oprită producția, pe poarta uzinei au ieșit 6.500 de mașini”, au transmis specialiștii de la Muzeul Național al Banatului.
