fbpx
spot_img
26.7 C
Cluj-Napoca
AcasăECONOMIEIonuț Stroe despre vânzarea Termocentralei Mintia: Devenise o gaură neagră

Ionuț Stroe despre vânzarea Termocentralei Mintia: Devenise o gaură neagră

Publicat în

spot_img
spot_img

Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuţ Stroe, a declarat marţi că Termocentrala Mintia reprezenta o povară pentru statul român, a fost o adevărată gaură neagră pentru bugetul public de stat, şi că acolo s-au vărsat ajutoare de stat care au fost declarate ilegale, 319 milioane de lei. El a mai afirmat că, prin privatizare, s-au adus venituri de 91 de milioane de euro şi cel mai important lucru, s-a impus obligaţia investitorului de a asigura un miliard de euro pentru reconstruirea acestei companii şi transformarea ei dintr-o companie energofagă într-una care să ofere energie regenerabilă, verde.

”Haideţi să o privim cât se poate de detaşat politic, am văzut că s-a speculat foarte mult, unele partide au împrumutat de la altele mesajele politice, dar trebuie să privim situaţia obiectiv. Mintia reprezenta o povară pentru statul român”, a spus Ionuţ Stroe.

El a arătat că ”Mintia, în decursul anilor, a fost o adevărată gaură neagră pentru bugetul public de stat”.

”Acolo s-au vărsat ajutoare de stat care au fost declarate ilegale, 319 milioane de lei, acolo s-au dus pe apa sâmbetei, în 2007, investiţii de 50 de milioane de euro, pentru practic o termocentrală care nu funcţiona, o termocentrală închisă, aflată în conservare, a cărui viitor nu însemna nimic pentru că, ştiţi bine, prin programul Green Deal, termocentralele pe cărbune trebuie închise”, a explicat purtătorul de cuvânt al PNL.

Ionuţ Stroe a mai afirmat că ce s-a întâmplat acolo a fost o privatizare făcută de lichidatorul judiciar, din care s-au obţinut, ca şi venituri, 91 de milioane de euro, plus.

”Cel mai important lucru (..) obligaţia investitorului de a asigura un miliard de euro pentru practic reconstruirea acestei companii şi transfermarea ei dintr-o companie energofagă, care consuma foarte mult, care era închisă şi era pusă la casat, într-una care să ofere energie regenerabilă, verde, din surse nepoluante”, a mai spus Stroe.

El a adăugat că la Mintia, în următorii ani se va vedea un mare plus de producere a energiei.

”Avem nevoie de energie în acest moment şi cu siguranţă Mintia în viitorul apropiat va deveni un producător, o sursă suplimentară de producere a energiei pentru noi”, a arătat Ionuţ Stroe.

Termocentrala Mintia, deţinută de Complexul Energetic Hunedoara SA, a fost cumpărată, prin licitaţie publică, de către Mass Global Energy Rom, parte a Mass Group Holding, un important producător global de energie, anunţă Prefectura Hunedoara.

Ioana Pop

Articole recente

Decanul Facultăţii de Medicină din cadrul UMF “Victor Babeş” din Timişoara, prof. univ. dr. Bogdan Timar, este noul președinte al Societății Române de Diabet

Societatea Română de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice este una dintre cele mai vechi și importante societăți științifice medicale din România

Ploi torențiale și grindină în jumătate de țară

Un cod galben de furtuni care se va extinde în jumătate de țară a fost emis marți de ANM. Avertizarea este valabilă la început în nouă județe din sud, iar apoi se extinde până joi în jumătate de țară.

Gabriel Zetea, candidat PSD pentru Consiliul Județean Maramureș: ”Proiecte realizate și în derulare de zeci de milioane de euro în Botiza!” (PE)

Deputatul Gabriel Zetea, candidatul social-democraților maramureșeni pentru președinția Consiliului Județean a arătat că este mândru de toți primarii harnici ai Partidului Social-Democrat iar unul dintre aceștia este colegul și prietenul său, Florea Poienar, primarul comunei Botiza CMF: 21240002

Se deschide frontiera româno-sârbă pentru bicicliști și ambarcațiuni

Timișenii vor putea trece granița în țara vecină pe bicicletă, dar și cu ambarcațiunile proprii o dată pe lună, începând cu acest sfârșit de săptămână până în octombrie 2024.

Mai multe articole de același fel

Brandul turistic al Țării Hațegului, premiat cu bronz la competiția europeană de branding Transform Awards

Proiectul de branding turistic al Țării Hațegului și orașului Hațeg a câștigat trofeul de bronz la categoria “Cel mai bun brand de loc sau de țară”, în competiția Transform Awards 2024, singura competiție de branding din Europa.